سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آلرژی را با کووید-19 اشتباه نگیرید


 

  • آلرژی را با کووید-19 اشتباه نگیرید
    آفتاب‌‌نیوز :

    یک متخصص آلرژی در آمریکا گفت: امسال آلرژی های فصلی برای افراد مبتلا به این حساسیت چالش‌برانگیزتر شده است زیرا همه گیری بیماری کووید-19 می تواند بسیاری از بیماران و افراد مبتلا به آلرژی را به اشتباه انداخته و آنان را در تشخیص صحیح علائم حساسیت فصلی و بیماری ناشی از کروناویروس با مشکل روبرو کند.

    به گفته این متخصص، علائم شایع آلرژهای فصلی شامل خارش چشم، بینی، عطسه کردن و آبریزش بینی است. همچنین تب، سرفه، تنگی نفس، احساس خستگی، درد عضلانی، اسهال و گاهی اوقات گلودرد از علائم بیماری کووید-19 به حساب می‌آیند.

    این متخصص آلرژی با بیان اینکه مهمترین فاکتور تمیزدهنده بین آلرژی‌ها و بیماری کووید-19 علائم خارش چشم ها، بینی و عطسه کردن است، افزود: بروز این علائم ناشی از آلرژی‌های محیطی است و ارتباطی با بیماری کووید-19 ندارد.

    این متخصص تاکید کرد: با این حال بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی از بیماری آسم رنج می‌برند و آسم می‌تواند فرد را در برابر علائم شدیدتر بیماری کووید-19 آسیب پذیر سازد.

    به گفته این متخصص زمانیکه افراد احساس می کنند سلامت هستند اغلب اوقات در رعایت برنامه های دارویی و درمانی خود دقت لازم را در نظر نمی‌گیرند این درحالیست که ضرورت دارد افراد مبتلا به آسم و آلرژی‌های فصلی نسبت به داروهای تجویزی و استفاده از اسپری تنفسی هوشیار باشند.

    به گزارش هلث دی نیوز، متخصصان توصیه می کنند برای به حداقل رساندن علائم آلرژی لازم است میزان قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی زا کاهش پیدا کند. همچنین بسیاری از محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش کروناویروس همچون ماندن در خانه به بهبود علائم آلرژی و آسم نیز کمک می‌کند.